Ett steg i rätt riktning

Att jag inte bloggat på ett tag har många förklaringar. Det mest återkommande är dock att dygnet har för få timmar och att orken inte finns. Nu finns här en nypa av både det ena och det andra.

I dag så har jag haft lönesamtal och jag har mycket nöjd. Kul att kunna börja unna sig saker.

Efter den avslutade arbetsdagen så gick jag till Mariedal och inhandlade ett par nya sommarpumps. Att man kan känna sig så snygg i ett par klackeskor :-)

Efter lite shopping var det dags för tjejmiddag hos Linnea som tillagat sina supergoda tunnbrödrullar. Det blev intressanta diskussioner, skratt och funderingar. Börjar sakta men säkert komma tillbaka till mitt gamla liv och detta tack vare underbara vänner som ser till att jag går utanför dörren för lite vuxet umgänge.

I söndags var jag och köpte mig ett par löparskor så nu ska här nötas asfalt. Jag är ingen sprinter men kanske kan bli :-) Har varit dålig på att träna de sista månaderna så det är dags att ta sig i kragen. Nu när vädret verkligen erbjuder uteaktivitet så ska jag och spirorna ut i terrängen.

Meja har blivit vän med grannflickan som är i samma ålder. De leker jättebra och nu är det spring mellan lägenheterna. Känns lite som om vi bor på landet, härligt.

Leo växer och blir roligare och sötare för varje dag. Numera går han med stöd av möblemanget här hemma. Tänk att lillkillen nu är 10 månader och snart springer omkring. Sjukt vad tiden går fort.

Jag, Angela, Linnea och förhoppningsvis några fler åker till Kroatien i september. Vi har börjat spana runt lite på boende men är det någon som har några tips angående Kroatien så tas de gärna emot.

Slut för mig, hej!


Kommentarer
Postat av: Tovan

Vad kul med lönen- grattis!!

Här går det framåt oxå. Ebba går längs med möblerna och står själv utan stöd. Men inga egna steg ännu... sover mellan 19-05 själv vilketär underbart!! Jag jobbar och står i. Går för tillfället lite tungt pga migrän, men annars är det kul. Det är så trist att vi intehinner ses! Men jag ser fram emot nästa helg med både lektimmar och ffa VUXENTID efter barnen somnat. Vin och skvallersnack- kanon trevligt!!



Puss på dig!

2009-05-13 @ 06:35:37
Postat av: Anonym

Leo har oxå börjat sova hela natten men han somnar lite senare kring åtta men då sover han till 6:30-7 i stället. :-) Ja, det ska bli trevligt nästa helg. Kul med sleepover.

2009-05-13 @ 14:40:36

Var ärlig nu:

Du heter?
Kom ihåg mig?

Vill du ha mejl, eller?

Ditt hem på nätet

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0