Det är klurigt att vara brevbärare

Okej, första dagen på jobbet, på riktigt dvs inskolningen är klar och jag ska fixa det på egen hand. 2 h städ, piece of cake!!! 2 h post, inte ens en smula kaka!!! 50 postfack och 100 namn, finn ett fel??? Vissa personer har alltså inget eget postfack utan de ska man veta var de sitter. Kan säga så mycket som så, att det vet inte jag. I morgon lär jag få igen en hel hög med post som inte kom till rätt person men va f*n. Smällar man får ta här i livet. Sedan så är jag i restaurangen i 4 h och det har varit hur kul som helst. Härligt att äntligen vara tillbaka på jobbet.

Har även fått en hel del kommentarer angående min viktnedgång. Verkligen trevligt!! Är inte van att få höra komplimanger av främmand människor (gäster på restaurangen). Trodde inte att det syntes så mycket, men det göra det alltså. :-)

Ska ta upp motioneringen nu när jag äntligen blivit frisk. Ska åka buss till jobbet och stavgå hem. Försöka göra det varje dag så får jag frisk luft och så slipper jag gå ut på kvällen när mörkret kommit fram.

Jag vill ha ett nytt matbord, ett runt, men ekonomin har satt stopp för ett tag. Blev så glad när svärmor ville byta sitt mot vårat. Det är ett RUNT furubord så jag ska bara måla om det vitt. Är såååå glad. Får till slut det kök som jag vill ha. Det kommer att bli så snyggt när allt är färdigt. Turen är på min sida, kanske måste köpa mig en lott.

Ta vara på er!!!

Kommentarer
Postat av: Tovan

Att det syns jo- det har jag tänkt påmga gånger!!

Men nu fattar jag inte,jobbar inte du på resturangen bara? Har du fått lite nya uppgifter? Skönt med variation!

Vad bra att det löste sig med bord. JAg är sååå spänd på att se!!



Kram snyggo

2009-03-23 @ 19:57:21
Postat av: Angelica

Nej jag har städ & post oxå. Det är skönt att gå och dola på de första timmarna. Jag är ju själv då och jag trivs med det. Sedan så några timmar i restaurangen och träffa lite folk. Jag börjar 7 och slutar 15. HELT PERFEKT!!!!

2009-03-23 @ 20:08:00
URL: http://frukallbjers.blogg.se/
Postat av: Fia

kul med snäll svärmor och nytt bord!

2009-03-23 @ 22:38:40
URL: http://lunasmamams.webblogg.se/

Var ärlig nu:

Du heter?
Kom ihåg mig?

Vill du ha mejl, eller?

Ditt hem på nätet

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0