Sleepover och våffellunch

Ska börja och skriva lite om helgen som gått. Vi hade en sleepover hos familjen Byström. När alla fyra ungarna sov så korkade jag och Angela upp vinflaskorna och satte oss och scrappade. Så kul/mysig/roligt, you name it!!!!

På lördagsförmiddagen åkte vi till familjen Grip på våffellunch och Meja och Hugo som inte träffats på ett tag, p.g.a att deras mammor börjat jobba, lekte som aldrig förr.

På eftermiddagen så bakade jag och Meja tårta och inte vilken som helst utan denna:



men jag bytte ut hallonen mot björnbär. Mumma!!!
Anledning till tårtbaket var att jag firade min födelsedag igår.
Eller firade och firade? Det var väldigt lugnt och stillsamt.
Tack till alla som uppvaktade och gratulerade mig.
 
I dag var första dagen på jobbet när jag har återgått till 8 h i restaurangen,
inget mer städandes för min del. :-)
 
Hur är det då med barnen? Jo, Meja är verkligen inne i trotsåldern.
Hon säger gärna "Tyst, mamma!" och "Du måste lyssna på vad vi säger" ( Med vi menar hon, hon och Johan) 

Leo har börjat krypa, förut har han masat sig fram på mage, och han ställer sig nu upp mot saker.

Det var allt jag hade att skriva just för stunden

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Tovan

Tjoho!!!Jag har längtat efter ett nytt inlägg :-)

Hugo var så glad att Mejsankom och hälsade på. Ska maila över lite bilder :-)

Ja visst är det trist att man inte hinner ses lika mkt. Jag saknar verkligen den delen av mammaledigeheten. Men vi får se till att ses lite oftare hädanefter.



Puss lilla 31-åringen



Ps. Ska nog testa den där tårtan tror jag. Om du har möjlighet får du gärna maila receptet.

2009-04-20 @ 20:54:25
Postat av: Tovan

Tjoho!!!Jag har längtat efter ett nytt inlägg :-)

Hugo var så glad att Mejsankom och hälsade på. Ska maila över lite bilder :-)

Ja visst är det trist att man inte hinner ses lika mkt. Jag saknar verkligen den delen av mammaledigeheten. Men vi får se till att ses lite oftare hädanefter.



Puss lilla 31-åringen



Ps. Ska nog testa den där tårtan tror jag. Om du har möjlighet får du gärna maila receptet.

2009-04-20 @ 20:55:10
Postat av: Fia

lät som en väldigt bra helg!



Här har vi också en trotsig unge... oh my! Det är så skönt att kunna vara ute mkt så hon blir trött ;-)

2009-04-26 @ 20:25:18
URL: http://lunasmamams.webblogg.se/

Var ärlig nu:

Du heter?
Kom ihåg mig?

Vill du ha mejl, eller?

Ditt hem på nätet

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0